اهمیت یک ایده بسیار ناب و ارزشمند
وقتی که یک ایده ناب ارائه می شود لازم است بیشتر به آن توجه شود مخصوصا اگر یک ایده ای باشد که باعث پیشرفت و رشد و شکوفائی باشد صخا یک ایده ناب است که توسط تائب پس از سالها عشق و صداقت و ایمان ارائه شده است تا بتواند روستایش را گلستان کند
خوبی این ایده این است که با حمایت و همکاری بسیار ناچیز از سوی همه عزیزان می توان این مجموعه را تقویت و پرنور کرد و در یک چشم به هم زدن روستا را گلستان کرد اهمیت این ایده به حدی است که می تواند برای همه مردم در یک روستا شغل ایجاد کند
از آنجا که صخا این پتانسیل را داراست تا عاشقان طبیعت را جذب و جلب کند و تائب سرپرست صخا از آنجا که سی سال با پیاده روی ها و کوهنوردیهایش رکورددار است مخصوصا در سحرگاهان کمتر کسی به کوهنوردی پرداخته است اما تائب در تاریکیهای سحرگاهان این تجربه را دارد
تا همه کوهنوردان با دیدن و شنیدن داستانش جذب و جلب ابرسج بشوند و صخا یک مجموعه ایست که می تواند پایگاه خوبی برای کوهنوردان و توریست ها باشد تا اصلا احساس غربت نکنند یک ایده بسیار ارزشمند برای علاج دردهای روستاست
جذب و جلب بانفوذان و قدرتمندان از طریق کوهنوردی یکی از ویژگیهای خوب صخاست که معجزه بودن این کار را نشان می دهد
صخا از معجزات علم و عرفان صخا لطف و عنایتهای یزدان
لطف خداوند شامل حال ما شده است که باید در حمایت و همکاری دقیقتر باشیم چون در روستاها معمولا بی تفاوتیها زیاد است و دانشمندان و ثروتمندان روستا توجهی به عاشقان و فداکاران ندارند و ما سالهاست چراغ صخا را برای ابرسج فقط با افراد توانای خارج از روستا روشن نگه داشته ایم
و این برای یک انسان عاشق در اوج صداقت و ایمان و فداکاری واقعا خجالت و شرمندگی دارد
انسان عاشق از نظر حمایت و عنایت و همکاری نباید در شرایط سخت و جان شکار باشد و تائب سی سال است که چنین شرایط دشواری را تحمل می کند و بخاطر عدم حمایت و همکاری توانمندان روستا در اوج صداقت و ایمان و فداکاری بارها زیر سوال رفته است و تحت تاثیر بدی قرار گرفته است که واقعا شرم آور است در صورتیکه تنها یک انسان توانا و دانشمند و ثروتمند برای تقویت و پرنور شدن تائب در صخا کافیست
همه کارهای لازم را انجام داده اید و ایده تان هم آماده پیاده سازی و اجراست، اما آیا بازار هدف هم آمادگی پذیرش ایده تان را دارد؟ حتما شنیده اید بسیاری از ایده ها زمانی به بازار می آیند که هنوز فرهنگ استفاده از آن در میان مردم جا نیفتاده است یا کشوری که آن ایده را می آورد هنوز تکنولوژی های استفاده از آن را ندارد.
بزرگترین اشتباهی که بسیاری از افراد در مورد ایده های خود میکنند این است که آن را در زمان اشتباه اجرا میکنند. یا آن ایده بسیار جلوتر از زمان اجرای آن است، یا آنقدر دیر اجرا میشود که دیگر قابل استفاده نیست و قدیمی شده است.